Używane wózki widłowe

Sprzedajemy używane wózki widłowe różnych marek i modeli, w tym m.in. Hangcha i Balkancar. To atrakcyjna kosztowo forma wejścia w posiadanie wózka widłowego. Wydając znacznie mniej, możemy cieszyć się sprzętem o znacznie lepszych parametrach niż zakupiony za porównywalną kwotę nowy wózek. Zakup używanego sprzętu może być też opłacalną formą testowania konkretnego modelu przed zakupem nowych maszyn.

Wszystkie wystawione na sprzedaż wózki przechodzą staranne sprawdzenie stanu technicznego i – w razie potrzeby – są naprawiane. Nie musisz nam wierzyć na słowo –wszystkie używane wózki widłowe nasi Klienci mogą osobiście sprawdzić i odbyć jazdę próbną.

Jak sprawdzić używany wózek widłowy przed zakupem?

Skuteczna kontrola stanu technicznego wózka przed zakupem może być powtórzeniem czynności, które operator wykonuje każdorazowo przed rozpoczęciem pracy:

  • sprawdzenie instrukcji eksploatacji i książki konserwacji – poznamy nominalne parametry wózka (które mogą być rozbieżne ze stanem faktycznym), dowiemy się też, jakie awarie miał wózek i jak je naprawiono,
  • oględziny ogólne – oglądamy starannie elementy konstrukcji nośnej, opony (czy mają widoczne pęknięcia, ubytki), karoserii (czy nie ma widocznych ognisk rdzy, wgnieceń czy uszkodzeń lakieru), przegląd pod kątem wszelkich wycieków oleju (zastarzałe zabrudzenia),
  • sprawdzenie masztu – to jedna z najważniejszych czynności: kontrola ewentualnych luzów (pomiędzy karetką i masztem, niestabilne mocowanie wideł), sprawdzenie stanu łańcuchów,
  • kontrola wideł – sprawdzenie, czy nie ma widocznych pęknięć, czy widły są proste, a ich zużycie (ubytek na grubości) nie przekracza 10% wartości nominalnej (maksymalnie 5 mm): wystarczy zmierzyć suwmiarką pionową część widły (nie ulega zużyciu), a następnie poziomą i porównać wyniki,
  • kontrola akumulatora – dotyczy wózków elektrycznych: należy sprawdzić stan biegunów (obecność zielonych i żółtych kryształków to efekt zasiarczenia akumulatora) oraz wszelkiego rodzaju zniekształcenia (mogą świadczyć o wieku lub mechanicznych uszkodzeniach akumulatora),
  • jazda próbna – wiele powie nam rozruch na zimnym silniku (w wózkach spalinowych), a także kontrola układu kierowniczego (czy wózek trzyma tor jazdy) oraz test hamulców (w tym sprawdzenie hamulca postojowego),
  • kontrola układu hydraulicznego – przy ustawionym pionowo maszcie unieść na wysokość ponad 2 m ładunek o masie równej udźwigowi nominalnemu wózka i pozostawić na 10 min.: jeżeli układ hydrauliczny jest szczelny, to opadnięcie ładunku nie powinno przekroczyć 10 cm, maszt nie powinien się odchylić więcej niż o 5% od pionu, a na podłożu nie powinny pojawić się żadne plamy oleju,
  • sprawdzenie oświetlenia – należy zwrócić uwagę na to, czy lampy działają i czy nie są zaparowane (świadectwo nieszczelności obudów reflektorów).

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.